Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Reis phuket naar singapore in een maand, goed mogelijk|?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Fam, (0 reizen, 2 berichten)
03 jan 2011 16:32
Beste allemaal,

Aankomende zomer wil ik voor het eerst gaan backpacken in Azië. Nu denk ik erover om vanaf Phuket naar Singapore te reizen in een maand, is dat goed te doen? Ik wil graag de eilanden in Thailand bekijken & in Maleisië de cameron highlands. Ik weet alleen niet of dit haalbaar is qua vervoer? Dit wordt mijn eerste keer backpacken, dus ik hoop dat iemand mij kan adviseren!

Jenny, (0 reizen, 5801 berichten)
03 jan 2011 16:39
Kijkend op mijn website, dan heb ik er twee weken over gedaan om van Singapore naar Langkawi te komen. Dan heb je nog twee weken over voor het Thaise deel van de trip, en dat lijkt me wel te doen. (Ik ben nooit in Z-Thailand geweest, maar er is vast iemand die dit kan bevestigen :P )

Openbaar vervoer in Maleisie is goed geregeld, er rijden zeer frequent bussen. Het kan een aanrader zijn om een Lonely Planet van Thailand en Maleisie te kopen, omdat je dan een iets beter beeld krijgt wat de afstanden tussen verschillende steden betreft, en belangrijker, de reistijden. Ook staat in de LP waarvandaan een bus vertrekt, soms hebben steden meer dan een station.

Aangezien ik deze route in 2003 heb afgelegd, kan ik je niet adviseren over de precieze tijden en prijzen. Maar de afgelopen jaren zal het wegennet in Maleisie alleen maar verbeterd zijn!

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
03 jan 2011 18:28
ik heb dit jaar een reis begeleid diedeze route in 3 weken deed. Als zelfstandige reiziger kan het dan dus in 4 weken.
Kijk maar eens op mijn site dan heb je een idee wat allemaal kan.

Tikva, (0 reizen, 5127 berichten)
03 jan 2011 19:05
Prima te doen hoor, volgens mij kan het als je haast hebt zelf in 48 uur ofzo.
Wij hebben het in twee weken gedaan met stops in Singapore, Melakka, KL, Penang, Langkawi, Krabi en toen gelijk nachtbus naar bangkok.
We zijn later nog een kleine 2 weken terug gegaan en toen op de eilanden (ko similan, Ko phagnan) gerelaxt.

Fam, (0 reizen, 2 berichten)
04 jan 2011 12:09
Bedankt voor de snelle reacties! Heel fijn dat ik nu weet dat het mogelijk is, nu moet ik alleen nog even uitzoeken of het qua weer ook te doen is in juli/ augustus of dat het regenseizoen teveel een domper zal zijn.

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
04 jan 2011 13:09
op de eilanden links kan dat een domper zijn! hou rechts aan,

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië