Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

x ray WH visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Anne1988, (0 reizen, 2 berichten)
12 jan 2011 15:39
Goedemorgen,
Gister heb ik mijn WH visa aangevraagd voor Australië Ik dacht dat dit allemaal zonder problemen zou gaan, maar aangezien ik langer dan 3 maanden in TBC risicovol gebied ben verbleven moet ik een longscan laten doen bij een panel arts in Nederland.
Moet dit ook als ik al een mantoux test bij terugkomst heb gedaan, + in 2009 een longscan heb laten maken ivm longontsteking?
Zo ja weet iemand hoeveel tijd er normaalgesproken overheen gaat (tussen de scan en de goedkeuring) want mijn vlucht gaat namelijk begin maart.
Alvast bedankt!

Erik, (0 reizen, 8660 berichten)
12 jan 2011 15:49
Ik weet zo niet direct wat het antwoord is op je vraag, maar vond wel enkele soortgelijke vragen. Misschien dat je daar ook nog wat uit kunt halen.

medische-onderzoeken-working-holiday-visum-t8109.html
work-holiday-visum-t2209.html
chest-ray-voor-visum-australie-t3354.html

Ook zal ik voor je proberen op te zoeken hoe lang het normaal gesproken duurt om een X-ray te regelen.

tamararuben, (0 reizen, 19 berichten)
07 feb 2011 23:54
Hoi Anne,

Ik weet niet of je inmiddels al antwoord op je vraag hebt maar ik kan je wel wat meer informatie hierover geven aangezien wij hetzelfde probleem hadden.
Het maakt niets uit dat je in 2009 al een xray hebt laten doen want deze blijft voor het visumbureau zo wie zo maar 1 jaar geldig. Bij ons was het zelfs zo dat wij voor ons eerste visum al een xray hadden laten doen , visum goedgekeurd. Bij de aanvraag van het tweede visum een jaar later, moeten we weer een xray laten doen terwijl we niet eens in een risicovol gebied meer zijn geweest in die tussentijd. Veel heen en weer gebeld met hetbvisumbureau maar we moesten echt nog een keer de xray doen, daar was absoluut geen ruimte voor flexibiliteit mogelijk. Dus ga er maar van uit dat je die xray moet doen.
Misschien dat je inmiddels de xray al hebt laten maken maar anders is het onzelievevrouwenziekenhuis in amsterdam een goede optie waar je snel terecht kan.

Over de tijd die erover heen gaat:
dit kan aardig lang duren. Wij hadden onze xray half dec gedaan en gelijk laten opsturen ( zorg wel dat ze het naar het goede adres opsturen. Het moet naar de health department in Sydney, sommige panel dokters weten dat wel maar in amsterdam hadden ze meerdere adressen) en we kregen onze visum pas eind januari. Ik heb geen idee waarom het zo lang heeft geduurd. Misschien dat de post vertraging had, want normaal zou het 10 werkdagen duren voordat het in aus is en dat duurt het nog ongeveer een week dat ze het verwerkt hebben.

Succes

Groeten tamara

james-karolien, (0 reizen, 19 berichten)
08 feb 2011 08:48
Hallo,
Ik had hetzelfde probleem. In 6 juli 2010 moest ik het land uit (Na 2 working holiday visums te hebben verbruikt) In April heb ik mijn ozzie vriend ontmoet, dus ik wilde zsm weer terug naar Oz. Ik vroeg een toeristenvisum aan maar gaf aan dat ik wilde proberen om mijn verpleegkundigeregistratie te gaan halen. Dus ook ik moest de volledige gezondheidstest doen. Ik was op dat moment in Borneo en ik heb het in Kuching gedaan (bij een Paneldoctor) Op de 1 of andere manier waren de resultaten zoek geraakt of erg lang onderweg. Maar ik moest 6 wk wachten voordat ik te horen kreeg dat mijn toeristenvisum was toegewezen. (1 week voor vertrek) Erg stressvol. Dus als ik jou was snel regelen!
Succes en geniet van Ozz
Cheers

Anne1988, (0 reizen, 2 berichten)
10 feb 2011 13:43
Bedankt voor al jullie informatie! Klinkt erg verontrustend maar gelukkig is het bij mij allemaal ruim optijd goed gekomen. Ik ben inderdaad naar Amsterdam geweest waar ik direct terecht kon. Op internet had ik gelezen dat de foto naar Berlijn moest en het ziekenhuis zou het daar dus ook heen sturen. Later kwam ik er achter dat het direct naar Australië had gemoeten. Gelukkig hebben ze het in Berlijn meteen doorgestuurd en was de foto ruim anderhalve week later in Australië aangekomen en ook gelijk goedgekeurd. Uiteindelijk heeft het dus minder dan 2 weken geduurd! Prima geregeld.

tamararuben, (0 reizen, 19 berichten)
10 feb 2011 14:08
Goed om te horen! Gelukkig ging het bij jou allemaal wat sneller dan.
Over Berlijn is idd heel verwarrend. Wij dachten in eerste instantie namelijk ook dat het naar Berlijn moest...en in het ziekenhuis wisten ze het niet (wat ik toch enigszins wel vreemd vind hoor..) dus wij met berlijn gebeld en ook nog met londen en daar wisten ze ons dan te vertellen waar het wel heen moest, Sydney dus. Ze vertelden ons ook dat ze idd vaak de foto's toegestuurd krijgen van de paneldocters en dat zij ze dan wel gelijk weer doorsturen maar dat het daardoor wel vertraging op kan lopen. Gelukkig bij jou niet!

Veel plezier in Aussieland!

groetjes tamara

Amanda88, (0 reizen, 1 berichten)
31 mei 2011 09:44
Hoi allemaal, ik weet niet of iemand dit topic nog leest - maar ik zit dus met hetzelfde probleem, alleen 1 vraagje: hebben jullie ook echt een emailbevestiging gehad na je aanvraag van je visa dat je een x-ray moest of niet? Ik heb mijn aanvraag gisteren ingediend, en daar stond gelijk bij dat ik een x-ray moet laten maken, maar ik weet nou niet ofi k nou al een afspraak zou moeten maken of niet want heb over de mail nog niets gehad..

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Australië