Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Naar Thailand (en Laos) in juli/ augustus?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
mirtjearoundtheworld, (0 reizen, 7 berichten)
02 maart 2011 15:51
Hoi,
wij willen graag in juli/ augustus 3 a 4 weken naar Thailand en misschien ook naar Laos.
Maar we lezen en horen overal dat er dan geen mooi weer is vanwege het regen seizoen en tja we willen daar ook
graag van de zon genieten en een bruin kleurtje krijgen! :P

Mochten jullie vinden dat we best in deze tijd erheen kunnen gaan hebben jullie dan tips voor ons (twee meiden)?
We hoorden namelijk dat het misschien goedkoper is om via Londen te vliegen.
En what are the places to be in deze tijd? Hoorde het noorde?
We willen namelijk graag:
- naar een (hoe kan het ook) full-moon party.
- jungle tocht (was er nou een die je slingerend kan doen?)
- mediteren in een tempel
- Bangkok
- eiland tocht
- slapen in houten hutjes aan een afgelegen strand
Andere leuke, actieve of spirituele activiteiten zijn natuurlijk ook welkom!

Groetjes Mirjam en Renske

Erik, (0 reizen, 8660 berichten)
02 maart 2011 17:36
Een heleboel informatie is terug te vinden bij de reisinformatie. Voor jullie even de artikelen bij de vragen:
Full Moon Party
Jungle tocht
Mediteren
Bangkok
Stranden en eilanden

Ik zou zeggen kijk eens bij de reisinformatie daar vind je ongetwijfeld veel van je vragen. Daarna is het ook gemakkelijker om specifieke vragen te beantwoorden.

bolletjeom, (0 reizen, 12209 berichten)
02 maart 2011 19:47
met 3 a 4 weken en jullie wensen zou ik me beperken tot alleen thailand. Laos erbij zou te veel van het goede zijn.
Ikzelf hou ik wel van het regenseizoen. De hele dag zon overleef ik daar niet. Ik kan niet eens een half uur in die zon liggen zo sterk!
ik zou me niet al te druk maken om het regenseizoen. af en toe een bui en de temperatuur is altijd goed.

El-Bruno, (0 reizen, 40 berichten)
04 maart 2011 00:03
Ik heb afgelopen zomer van eind juni tot begin augustus door Laos gereisd (noord-zuid). Heb weinig last gehad van regen. (al zeiden de rijstboeren dat het dat jaar wel erg lang duurde voordat de regen kwam).

qua bruin worden: ik bleef het liefste uit de zon. (bedekken met kleding) je voelt je huid na 10 minuten branden. niet echt fijn (laat staan gezond)

jan farang, (0 reizen, 71 berichten)
08 maart 2011 04:22
och ik hobbel graag, veranderd soms om de 2 dagen van locatie, gewoon omdat ik graag reis.
Wat die regen betreft, das gewoonlijk een uurtje, per dag, uitzonderingen daar gelaten :)
Die zon is leuk, maar een lekker buitje is helemaal niet verkeerd met die hitte :)

kohraya, (0 reizen, 1547 berichten)
08 maart 2011 09:04
Ben ook maar een paar keer nat geworden in het regenseizoen. Maar dan wel écht nat :Y
Niet zo erg, want deze zomer ga ik weer naar Thailand en Laos in het regenseizoen.
Voor de keuze van strandbestemming zou je je eventueel wel kunnen laten leiden door de 2 verschillende moessons, wat er in resulteert dat je in onze zomer niet in de Andamanse zee moet zijn, maar in de Golf van Thailand. Maar dan zit je ook meteen aan de goede kant voor je full moon party ;)
Een tip: haal eens een reisbrochure over Thailand en bekijk hun programma's. 't Is niet moeilijk op die op eigen houtje na te bootsen of er een eigen mix van te maken. Een Lonely Planet reisgids helpt jullie daar wel bij.

11 apr 2011 15:23
Thanks voor alle berichten!
We hebben besloten om alleen naar Thailand te gaan. Laos wordt een andere keer.
Verder gaan we op zoek naar reisbrochures (ook op internet) en een LP hebben we al! We hebben er zin!
We zijn nu op zoek naar vliegtickets. Hoewel die overstromingen daar me best wel doen twijfelen. :?
Hoorde dat er vorig jaar iemand 3 weken lang regen had.

prullewup, (0 reizen, 1 berichten)
23 jun 2011 19:00
Hé,
ik ga al een aantal jaren iets meer dan 3 weken naar Azië met de kids (Vietnam, Thailand en nu Laos) en ja, het regenseizoen is er, maar echt storend is het nog nooit geweest.
We vertrekken nu 18/7 en komen rond 11/08 terug.
Vertrek vanuit Bangkok en terug via Hua Hin. Daartussen Laos.
Als iemand met kids volgend jaar mee wilt ... graag
Groetjes
Ann

23 jun 2011 19:49
Thanks voor alle antwoorden. We hebben geboekt! En vertrekken 12 juli naar bankok en blijven 4 weken!
We hebben er heel veel zin in en mocht het weer te veel tegen vallen dan gaan we naar waar de zon wel schijnt.
Als eerste willen we van bangkok naar Chiang mai met de trein en dan onderweg uitstappen bij de eeuwen oude tempels.
Iemand nog tips?
groeten mirjam

Laurie, (0 reizen, 1 berichten)
29 nov 2011 19:14
Het is leuk om in Sukothai uit te stappen en daar een paar dagen te blijven om de tempels met fietsen te bezichtigen. Vandaar kan je dan weer met de bus naar Chang Mai.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië