Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Multiple entry Nepal

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Angela82, (0 reizen, 223 berichten)
18 dec 2010 22:17
Ik heb mijn retour ticket geboekt *O*

Bij aankomst in Kathmandu kan je enkel een single visum krijgen en in Kathmandu kan je die omzetten naar een multiple? Wat ik wil, omdat ik ook naar Tibet ga...
En het is betalen in Dollars en hebt pasfoto's nodig?

Ik heb een weekje in Nepal. Zit erover te denken om een paar dagen in Kathmandu en omgeving te vertoeven en dan naar Chitwan NP te gaan.
Alle (andere) tips zijn natuurlijk welkom!

Jenny, (0 reizen, 5792 berichten)
19 dec 2010 21:42
Bij aankomst op het vliegveld van Kathmandu kun je gelijk een multiple entry visum krijgen. Dit kost US$ 40 en is (in totaal) 30 dagen geldig. Het verlengen van je visum is dus nergens voor nodig!

Je hebt voor het visum twee (?) pasfoto's nodig, deze kun je meenemen vanuit Nederland of tegen een kleine vergoeding op het vliegveld in Kathmandu laten maken.

Tips voor een week Nepal (zonder Citwan) zijn te vinden op mijn site: http://www.ikreis.net/main.php?cid=357

19 dec 2010 21:53
Oh okay, je kan dus op het vliegveld al een multiple krijgen!
Ik heb nog wel wat "hooligan" pasfoto's liggen, neem die dan wel mee :)

Ik had je site al bekeken!
Denk dat we in Nepal Kathmandu gaan doen, paar omliggende dorpjes en wrs Chitwan. Daarna 12 dagen naar Tibet *O*

21 dec 2010 09:27
FF hier een uitstapje naar Tibet:
hadden jullie eigen slaapzakken mee?
We hebben slaapzakken nodig, maar die willen we huren. Kan je die in Kathmandu huren voor de Tibet trip?

tom, (0 reizen, 686 berichten)
21 dec 2010 11:20
met maar een weekje in nepal zou ik niet naar chitwan gaan. kathmandu en de omgeving is prachtig en je kunt er makkelijk weken doorbrengen. de stad zelf is fantastisch en minstens 2 volle dagen waard. dan is er nog het prachtige bhaktapur maar ook patan. veel leuke dorpjes tempels en rijstvelden in de omliggende vallei. op de rand van de vallei heb je fantastische uitzichten over de himalaya, bijvoorbeeld vanuit nagarkot. bhaktapur-nagarkot is trouwens een heerlijke dayhike om te doen, geeft je een goede indruk van de vallei. een week vliegt voorbij, ik zou het zonde vinden in zo'n korte tijd ook nog naar chitwan te gaan.

21 dec 2010 19:19
Hmmm ja, misschien is een weekje wel te kort. Keuzes! We zien het wel, LP mee. Kan best zijn dat we daar niet eens gaan komen.
Thanks voor de tips.

Wil toch nog ooit terug naar Nepal (ben er nog niet eens geweest :? ) voor trektochten.

Jenny, (0 reizen, 5792 berichten)
24 dec 2010 20:36
Beetje late reactie, ik ben op vakantie :)

Ik had mijn eigen slaapzak mee naar Tibet, en daar was ik wel blij mee. Mijn reisgenoot had ter plekke een slaapzak gekocht. Ze zullen vast ook wel te huur zijn, maar ik heb hier niet naar geinformeerd.

Afhankelijk van de route die je gaat maken, is een goede slaapzak in Tibet echt noodzakelijk! In de hotels zijn voldoende dekens, maar in Everest Basecamp (als je daar heen wilt) is het 's nachts echt koud. Er zijn wel dekens aanwezig in de tenten, maar niet voldoende. In het hoogseizoen kun je dus achter het net vissen.... En dat wil je echt niet! (Slaapzak met zo'n ding voor over je hoofd kan ik van harte aanbevelen, of je kan ervoor kiezen om zoals ik met een muts op te slapen _O- )

27 dec 2010 15:55
Ik ga daar een slaapzak kopen. Dat extra stuk voor mijn hoofd, heeft mij, als woelige slaper nog nooit geholpen.
En al zag ik anderen tijdens koude nachten wel een muts op hebben, viel bij mij het kwartje niet om het ook te doen. Hmmm, wrs omdat ik geen muts mee had, maar die gaat nu wel mee! Net zoals mijn thermo shirt.

Fijn, het gaat weer dubbel inpakken worden (nou ja, gewoon laagjes) ! Warmere temperaturen in Nepal en de kou in Tibet.
Ik zoek mijn bestemmingen duidelijk niet uit op zon/zwem mogelijkheden :)

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar India, Nepal en Sri Lanka