Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Milaan

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Travel is life, (0 reizen, 96 berichten)
30 jan 2010 19:09
In juni ga ik met een vriendin Milaan bezoeken, voor ons is het de eerst keer in Italië.

We komen aan in Milan Malpensa Airport. Hoe komen wij in de centrum van Milaan? Hoe is de verbinding tussen deze twee hoe lang doe je erover en wat kost het?

Verder zijn de aanraders en hotspots in Milaan van harte welkom ;) Evt de kosten. Misschien ook een leuk adresje voor overnachtingen. :Z

02 feb 2010 09:23
Thanks Marshall. Inderdaad, praktische informatie mbt vervoer. Fijn. Ik zou het fijn vinden om ook wat persoonlijke ervaringen te horen over Milaan. Wat echt een aanrader is enz ipv onpersoonlijke informatie op internet...? We kijken sowieso wel rond

jaydee, (0 reizen, 933 berichten)
02 feb 2010 14:22
Milaan is wel een leuke stad (vind wel dat er leukere zijn in Italië maar dat terzijde). Is leuk om ff langs alle dure winkels (Via Manzoni, Via Monte Napoleone, Corso Venezia, Via della Spiga) te lopen (window shoppen) als je daar interesse in hebt.

Verder:
- il duomo,
- Cimitero Monumentale. Begraafplaats, echt heel erg mooi,
- Santa Maria delle Grazie. Klooster waar het laatste avondmaal hangt, wel paar weken van te voren kaartje reserveren/bestellen want anders zijn de kaartjes uitverkocht. Er mogen namelijk maar een x aantal mensen naar binnen per uur. Gewoon ff google en ze bellen,
- Torre Branca, uitkijktoren met mooi uitzicht,
- San Siro/Giuseppe Meazza, voetbalstadion van AC en Inter Milaan.

Verder nog een aantal mooie parken en kunstgalerijen als je daar interesse in hebt. Moet je ook ff google.

Daarnaast altijd checkuh wat de prijzen zijn voor je ergens wat gaat drinken, anders wordt je echt genaaid waar je bij staat (zit).

veel plezier....

02 feb 2010 14:25
Thanks! Leuke plaatsen lijkt me. Ik zal ze overwegen ;) Van voetbalstadion weet ik al dat wij ze niet gaan bezoeken >:)

Goede tip om op de prijzen te letten,.. ik wil natuurlijk niet genaaid worden :{

jaydee, (0 reizen, 933 berichten)
02 feb 2010 14:31
--gewijzigd door moderator: opmerking niet nodig ---

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
08 feb 2010 18:57
ik vond "de dom" prachtig. Vooral omdat je op het dak kon lopen. Ik weet niet of dat nog kan maar dan heb je pas echt een gevoel hoe immens groot dat bouwwerk is. Dus als dat nog mag dan moet je echt even het dak op!
En als het lekker weer is zijn de parken leuk om in rond te hangen.

Keer terug naar Europa