Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Kluisjes in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Bas, (0 reizen, 5 berichten)
31 jul 2008 12:07
Hallo allemaal,

Over twee maandjes gaan mijn virendin en ik rondtrekken door Azië (Thailand/Vietnam/Cambodja/Laos/Maleisië/Bali) en ik wil mijn spiegelreflex camera meenemen. Ik heb een complete camera tas (zie: http://www.tamrac.com/frame_adv.htm), maar ik vraag me af hoe het zit met kluisjes in hostels of huisjes die je in Azië hebt. Als deze er à¼berhaupt al zijn, om m'n spullen in te stopppen als ik bijvoorbeeld 's avonds op stap ga.

Heeft iemand hier ervaring mee, of andere tips zoals een goed slot voor om mijn camera tas? Ik hoor het graag!

Groeten Bas

Jenny, (0 reizen, 5803 berichten)
31 jul 2008 13:00
Of je al dan niet kluisjes hebt, hangt heel erg af van de plek waar je zit. Soms heb je kluisjes bij de receptie, soms heb je van die open vakken waar je spullen in kan doen. In dat laatste geval ziet iedereen wat er ligt, maar dan alleen de baliemedewerker bij je spullen. Is dat veilig?

Zelf heb ik mijn camera meestal gewoon ergens mijn tas op mijn kamer liggen. Net als mijn paspoort en andere waardevolle documenten. Ik heb niet het idee dat dat veel onveiliger is dan de kluisjes, aangezien deze vaak van slechte kwaliteit zijn. (Gewoon van die houten dingen met zo'n deurtje en een hangslotje wat je makkelijk open breekt.)

Uiteraard heb ik wel een goede reisverzekering. :wink:

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
31 jul 2008 17:52
ha, ik heb ook de tamrac!!!
Ze hebben geprobeerd hem open te snijden met een scheermes. Veel schade aan de tas maar mooi dat ze niet door de dikke laag heen hebben kunnen snijden dus mijn camera is nog in orde!

Wat betreft kluisjes, sluit ik me aan bij Jenny. Heb weinig kluisjes gezien in Azie en had mijn spullen gewoon altijd bij me of op mijn kamer.

Tikva, (0 reizen, 5127 berichten)
31 jul 2008 19:58
Wij hebben wel een camera rugzak maar ik vind het persoonlijk super onhandig. Gewoon een schouder camera tas en een lens hoes gekocht. Beiden passen in mijn gewone dag rugzak met nog genoeg ruimte voor LP/drinken etc

Voel me daar toch ook wat veiliger bij dan met zo'n opzichtige camera rugzak rond te lopen. En als je echt veel foto's wil maken ergens draag ik de shouder tas met camera gewoon over mijn schouder daar kan je dan ook nog sneller bij dan bij een rugzak.

Op de dagrugzak zit wel een slotje (cijfer want ander moet je telkens sleuteltjes zoeken) die heb ik in principe bijna altijd dicht zitten zeker op druke plekken of in het vervoer. De ene keer dat ik er ff niet aan had gedacht werd ook promt mijn tas opengemaakt.

Kluisjes niet gebuikt wanneer ik 's avond op stap ging stopte ik de camera gewoon in mijn grote rugzak en deed die op slot.

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
02 aug 2008 01:56
mijn tamrac rugzak heeft ook een deel voor gewone spulletjes, daarom vind ik hem handig. Vind zelf een schoudertas vaak te zwaar, gaat snijden. Ik denk dat je een kenner moet zijn om te zien dat het geen gewone rugzak is maar een camerarugzak. Zoveel lopen er niet rond en voordat ik me er in ging verdiepen had ik er nooit 1 herkend.

Mijn tamrac is wel af te sluiten met een slotje maar ik deed dat juist niet omdat ik snel bij de camera wilde kunnen. ben ik tot nu toe goed mee weggekomen 8)

Bas, (0 reizen, 5 berichten)
08 aug 2008 07:56
Bedankt voor de tips/reacties allemaal. De Tamrac gaat dus mee en dan een goed slot erop en wanneer ik zonder hem op stap ga in mijn grote backpack.

Groeten Bas

Anne, (0 reizen, 156 berichten)
10 aug 2008 15:43
Wij hebben een Crumpler camerarugzak, ook met een apart vak voor je andere spullen. En idd, je herkent die dingen bijna niet als cameratas, precies wat bolletjeom ook al zegt, ik wist uberhaubt niet dat die dingen bestonden voordat ik zelf een cameratas ging zoeken.
Wat wij doen als we 'm niet meenemen is de tas in zo'n rugzaktransporthoes stoppen en die met een slotje afsluiten. Paspoorten etc. gaan daar ook in, werkt perfect!

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië