Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

1 jaar Nieuw-Zeeland, welke vlucht?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Kim Melis, (0 reizen, 2 berichten)
26 feb 2012 15:30
Hoi,
Ik ben een jonge avontuurlijke meid die in september dit jaar mijn backpack wilt pakken om een jaar door nieuw-zeeland te trekken met een work holidy visa.
Ik wil graag zsm een ticket boeken zodat ik mijn visum kan aanvragen en volledig naar mijn trip kan toe leven/inlezen. Ik kom er alleen niet helemaal uit welk ticket ik moet boeken. Mijn intentie is om naar nieuw zeeland te gaan en evt vantevoren of naderhand een paar weken naar australie. Graag zou ik een open-retour ticket kopen zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik mijn terug vlucht heb of als ik evt wil verder reizen naar andere landen, maar hier kan ik weinig over vinden.
Als ik via cheaptickets ga kijken naar een ticket, gaan de retourticket maar tot een datum in januari 2013, dat is natuurlijk veel te kort, dus waar moet ik zijn om dit goed te kunnen regelen?
of kan ik beter ene worldticket nemen?
hoe zit het met wijzigen van retourdatum?
Wie heeft er ervaring en kan mij wat meer op weg helpen?!
Dank je!
Groetjes Kim

Marije, (0 reizen, 694 berichten)
26 feb 2012 16:14
Gaaf plan!
Ik heb mijn ticket naar Nieuw Zeeland via Tunafish gekocht. Ik had veel gezocht en het goedkoopste ticket wat ik kon vinden was bij Emirates. Toen heb ik bij Tunafish gevraagd of zij nog wat konden vinden en zij kwamen met precies datzelfde ticket! Ik geloof dat ik bij Tunafish iets meer betaalde (logish natuurlijk) maar niet heel veel. Ik heb het ook nog gecombineerd met een reisverzekering, dat leverde ook wat korting op. Je kan op hun site een advies aanvragen, gewoon gratis! En ze zijn super behulpzaam, via mail en ook via telefoon. Ik had geen open retour ticket, maar kon de datum van terugvlucht wel wijzigen voor 100 euro.
Vaak kun je indedaad tickets niet zo ver vooruit boeken, ik weet eigenlijk niet hoe ze dat doen, omdat ik zelf maar 5 maanden in Nieuw Zeeland was. Ik zou gewoon zo'n advies aanvraag doen, dan hoor je het vanzelf.

Dit klinkt een beetje als een reclame praatje, maar ik was gewoon erg tevreden over ze!

Heel veel plezier, de voorpret is al zooo leuk!

Ron, (0 reizen, 1220 berichten)
27 feb 2012 12:19
de tickets die jij wil zul je niet op zoeksites vinden. die zul je moeten aanvragen.
zo als marije al zegt bij tunafish kun je die aanvragen maar ook bij worldticketcenter, joho, australian backpackers kun je om jaartickets vragen met de mogelijkheid om je terug datum te veranderen. er zullen nog wel een paar meer organisaties zijn maar dit zijn zo even de gene die bij mij naar boven komen.
mocht je inderdaad naar aussie willen dan kun je dat ook aangeven, dan heb je misschien de mogelijkheid om naar nz te vliegen en dan terug van uit aussie bijvoorbeeld met misschien een tussen stop in thailand mocht je dit willen.

Kim Melis, (0 reizen, 2 berichten)
27 feb 2012 16:06
Dankje wel Marije en Ron,

Ik heb gelijk met TunaFish contact op genomen en ze hebben inderdaad een mooi aanbod voor me, ze zijn ook erg behulpzaam en krijg nog meer zin in de reis dan dat ik al had:D
Ze kunnen het ticket maar tot half januari retour boeken, maar bij China Airlines betaal je alleen bemiddelingskosten aan hun om de retourdatum voor januari te verplaatsen, heel fijn!

Denk dat ik maar snel ga boeken;)

Marije, (0 reizen, 694 berichten)
27 feb 2012 20:28
Klinkt goed!
Je kan natuurlijk altijd nog even wat meer offertes opvragen bij die andere organisaties die Ron noemde! Dan weet je echt zeker dat je straks de beste deal hebt. Ik ben jaloers! ;) Zou zo weer terug gaan als 't kon.

Ron, (0 reizen, 1220 berichten)
28 feb 2012 17:06
ik zou ook even bij een paar anderen een offerte aanvragen, heb in het verleden eens een offerte aangevraagd bij worldticketcenter via 2 verschillende sites en kreeg ook 2 verschillende offertes en die scheelden nog al wat van elkaar dus het is altijd verstandig om aanbieders te vergelijken.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Nieuw Zeeland