Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Hoeveel geld meenemen?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
cindy23, ( reizen, berichten)
05 dec 2004 21:53
hoi,

Ik ben van plan om volgend jaar Oktober/November 2005 voor ongeveer een jaar te gaan backpacken in Australie/Nieuw Zeeland en daarna nog Thailand of amerika(ben ik nog niet helemaal uit)
Ik wil daar gaan rondreizen en werken van tijd tot tijd en overnachten in goedkopen hostels/motels.
Wat ik me alleen afvraag is hoeveel geld heb je gemiddeld nodig als je dit een jaar wilt gaan doen??
Ik weet dat natuurlijk iedereen anders is en andere plannen heeft maar ik zou toch graag jullie mening/schatting willen horen.
Ik heb uitgerekend als ik volgend jaar vertrek dat ik dan ongeveer 6 a 7000 euro op de bank heb staan,daar gaat dan nog geld vanaf van het ticket en verzekeringen en zo.
Hoeveel ben je gemiddeld kwijt aan reisverzekering/ziekenfondsverzekering per jaar??
Ik zou graag jullie mening willen horen.

Groetjes,
cindy.

Erik, (0 reizen, 8660 berichten)
06 dec 2004 11:30
Bij Alles over en dan Australie kun je het antwoord op je vraag vinden .

Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor X aantal maanden Australië en dan het ticket NIET meegeteld?

Wanneer je korter dan 3 maanden gaat hoef je niet aan te kunnen tonen dat je €3200,- op je bankrekening hebt staan, dit scheelt dus weer een paar maandjes sparen. Aan uitgaven per maand ben je ongeveer €1000,- kwijt. Dit is als je zuinig leeft! In dit bedrag zit dan slaapplaats, vervoer, eten/drinken, en goedkope/middel grote tours.

De rest kun je hier terug vinden :)
http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/ ... alie/6/31/

Groetjes Erik

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Budget en verzekeringen