Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Hoe het double entry visum India-Nepal-India aan te tonen?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Tbijlholt, (0 reizen, 21 berichten)
10 feb 2012 13:12
Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn visum aangevraagd, dit via de anwb, maar kreeg vanmorgen al een telefoontje van het visumburo. Voor een doubly entry (via Nepal in mijn geval) blijkt er het een en ander te moeten worden bijgevoegd.

Ik vroeg me af of het echt nodig is om al een reis vanuit india naar Nepal te moeten hebben geboekt. En gaat het hier dan over een vlucht? of is het ook mogelijk een treinticket o.i.d. te boeken. En geldt dit alsmede voor de terugreis vanuit nepal naar India?

Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken.
groetjes, Tom

bolletjeom, (0 reizen, 12207 berichten)
10 feb 2012 13:15
zie website van het visumburo en gewoon naar ze luisteren :)
Visum india is super lastig en JA, je moet aantonen wanneer je India verlaat en wanneer je weer binnenkomt.
Of dat ook met een treinticket kan durf ik niet met zekerheid zeggen. Even navragen bij het visumburo dus

Tbijlholt, (0 reizen, 21 berichten)
10 feb 2012 14:03
Ja, je hebt gelijk.

Ik heb zojuist met ze gebeld en het blijkt dus dat het officieel wel nodig is een reis te boeken van India naar Nepal om dit te kunnen aantonen, maar dat ze ook wel akkoord gaan met een - het liefst zo uitgebreid mogelijke - beschrijving van wanneer je naar Nepal zult gaan en hoe je er zult komen...

10 feb 2012 14:09
ik zou met het laatste voorzichtig zijn of op zijn minst erg uitgebreid.
Ik werk bij een groepsreis organisatie en onze klanten moeten de route met hotellijst mee sturen. Ik kan me dus voorstellen dat het slim is om echt plaatsen met data te noemen en hostels bij naam.
succes!

nini333, (0 reizen, 73 berichten)
22 apr 2012 11:54
Enne, gelukkig controleren ze niet of je je ook houdt aan die route :) Dus je kunt nu iets insturen en daar ter plekke van afwijken.

Voor India geldt wel echt dat je 2 maanden moet wachten voor je het land weer in mag na je bezoek. Dus slim plannen! Terugvliegen over Delhi kan dan bijv. wel, maar dan kun je de transferruimte niet verlaten (neem genoeg te eten, lezen en drinken mee als je lang op een vliegveld moet verblijven in India en Nepal, is vaak weinig te eten, comfort of winkels oid.)

Voor Nepal heb ik zelf niets geregeld, kan bij aankomst op vliegveld Kathmandu (neem US dollars mee!!!) of bij de grensovergangen, dan loop je een aantal kantoren met stempelaars af en moet je wat formulieren invullen. Niet ingewikkeld, kan wel tijdrovend zijn, houd daar rekening mee dus. Volgens mij heb ik in een eerder post al wel eens beschreven waar de grensovergangen zijn.

Je kunt ook een heel goedkoop ticket boeken voor een vlucht en die annuleren of niet nemen.
Enne, het ligt eraan hoe lang je gaat, maar misschien is een visum voor nepal handiger om te regelen als je aankomt, alleen je india visum al regelen en dan nepal weer regelen als je terug gaat naar nepal. Kost je wel tijd onderweg dan.

Veel plezier, geniet ervan!!

nini333, (0 reizen, 73 berichten)
22 apr 2012 11:57
Enne, even voor de zekerheid: ook voor je double entry visum voor India geldt: 6 maanden geldig va datum van afgifte én 2 maanden uit India blijven voor je er weer terug mag komen!
Het is me namelijk uit je verhaal niet helemaal duidelijk hoe lang je gaat en of je 2 keer naar Nepal of 2keer naar India gaat...

Lieke86, (0 reizen, 11 berichten)
07 jun 2012 21:50
betekent dit dat je als je van india naar nepal gaat en je maar een maand in nepal wilt blijven, dat je dan minimaal 2 maanden moet blijven voordat je india weer in mag?

en kan iemand me vertellen wat handig is wat betreft visum aanvraag? wij nemen ontslag voor onze reis, volstaat een werkgeversverklaring dan of juist alleen een bankafschrift? want een uitkeringsverklaring hebben we niet natuurlijk. we willen 6,5 maanden op reis waarvan 3 in india, 1 in nepal en de rest in de filipijnen, thailand en laos.. we hebben al een ticket van amsterdam-delhi en bangkok-amsterdam.wat raden jullie aan?

Tikva, (0 reizen, 5124 berichten)
08 jun 2012 07:05
Gewoon vliegen vanuit Kathmandu naar Bangkok of alleen met een korte overstap op het vliegveld van India maar niet weer het land in.

08 jun 2012 19:32
en kan iemand me vertellen wat handig is wat betreft visum aanvraag? wij nemen ontslag voor onze reis, volstaat een werkgeversverklaring dan of juist alleen een bankafschrift? want een uitkeringsverklaring hebben we niet natuurlijk. we willen 6,5 maanden op reis waarvan 3 in india, 1 in nepal en de rest in de filipijnen, thailand en laos.. we hebben al een ticket van amsterdam-delhi en bangkok-amsterdam.wat raden jullie aan?

Je kunt geen werkgeversverklaring in leveren als je geen werk hebt. Of je werkgever moet er geen bezwaar tegen hebben om te liegen over je indienststatus en je toegekende vakantie die ie niet echt toekent.
( voor mijn werk heb ik dagelijks te maken met indiavisumaanvragen)
Je schrijft een verklaring in het engels dat je ontslag hebt genomen om op wereldreis te gaan en je stuurt een kopie mee van een bankafschrift dat laat zien dat je royaal geld hebt om een paar weken in india te verblijven. Tot nu toe krijgen vrijwel alle wereldreizigers zonder problemen een visum. Soms moeten ze komen voor een interview.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar India, Nepal en Sri Lanka