Heeft iemand met de trein door polen gereisd?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.

Heeft iemand met de trein door polen gereisd?

Berichtdoor verlander » 03 sep 2009 11:31

Ik en mijn vriendin gaan binnenkort een driehoek reizen met de trein tussen Berlijn, Tsjechie en Polen.
Ik vroeg mij af hoe de connecties zijn in Polen, of er vaak gereserveerd moet worden, of het beter is om met de bus te gaan.
We willen ook graag de natuur proeven dus vraag: zijn er goede connecties naar (afgelegen) dorpjes?
Hoe gaan mensen om met de Engelse taal in polen?
verlander

Re: Heeft iemand met de trein door polen gereisd?

Berichtdoor myrte » 03 sep 2009 18:03

Ik weet niet hoe internationale treinen in Polen zijn. Maar lokale treinen vond ik een ramp (traag en zeer oncomfortabel).
myrte
Reisexpert

Berichtdoor Jenny » 03 sep 2009 19:37

Ik ben per trein van Litouwen naar Berlijn gereisd, door Polen dus.

De trein van Warschaw naar Berlijn was zeker goed te noemen, schoon, en best lekkere bedjes. Op de andere trajecten (Vilnius na een of andere stad in Polen, en daarvandaan naar Warschaw) was het reizen minder confortabel. De treinen waren overvol, en je zat met veel man in een kleine coupee waar de rampjes niet van open konden, waar geen ruimte was voor bagage en waar je je niet kon bewegen.

Er gingen niet veel treinen pe dag, dus op stations moest lang gewacht worden.

Raad ik het af? Nee, dat ook weer niet. Hoewel reizen per bus meestal sneller is, vind ik reizen per trein leuker. Je gaat niet over een saaie snelweg, maar meer door de natuur en je ziet op de een of andere manier toch meer van het landschap.
Zie http://www.fotoof.nl voor mijn foto's.

Zie http://www.ikreis.net en http://www.outofasia.nl voor reisverslagen en foto's van mijn reizen, vrijwilligerswerk en buitenlandse stage.
Jenny
Reisexpert

Berichtdoor Bartje83 » 21 sep 2009 17:00

Ik ben rondgereisd tussen Wroclaw-Krakow-Warschau en weer terug, en vond het altijd prima. Warschau-Wroclaw was het minst comfortabele treintje, maar de restauratiewagon maakte dat goed (ook goed dat niemand klaagde ondanks dat we daar de volledige 5 a 6 uur treinen hebben gezeten :D)

Ook op de stations weinig problemen, men spreekt redelijk Engels, hoewel het makkelijker is gewoon bestemming, klasse (1 is niet veel duurder) tijd, enzovoorts even op te schrijven en dat te geven.
Bartje83

Forumoverzicht Reizen Around The Globe Europa

Keer terug naar Europa

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht