Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Een maand naar Jordanië

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
samhpeeters, (0 reizen, 6 berichten)
14 jun 2012 13:12
Beste medereizigers,

Ik ben langzamerhand alles bij elkaar aan het trekken om een maand door Jordanië te reizen als backpacker. Nu is dit mijn eerste niet-Europese reis en zit er de nodige spanning in mijn lichaam (positieve spanning). Zijn er reizigers die ervaring hebben in dit magistraal land?

Misschien wil ik nog een overtocht per boot of auto doen naar Israël of Egypte. Zijn hier nog tips i.v.m. visum. Het schijnt dat als je in Israël bent geweest dat je een aantal landen in het Midden-Oosten niet meer binnen mag? Hebben jullie nog een linkje voor diegene die er zijn geweest waar ik je foto's, verhalen kan nalezen en bekijken?

Met een vriendelijke reisgroet,

Sam Peeters *)

Tikva, (0 reizen, 5127 berichten)
14 jun 2012 17:03
Veel plezier!
Op ons weblog (marceltikva.blogspot.com) lees je verhalen van afgelopen april in jordanie.

Er komt de komende tijd nog een aantal reisinfo artikelen over jordanie. De israelische stempel kan je vermijden door gebruik te maken van de allenby crossing. Lees voor meer info even: http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/jor ... 15375.html

Als je concrete vragen hebt hoor ik het graag.

Rosalie26, (0 reizen, 1 berichten)
03 aug 2012 14:22
Hee Sam,

Ik snap precies wat je bedoelt, had dat namelijk ook een maand geleden toen ik voor het eerst naar Jordanie, en daarmee voor het eerst naar het Midden-Oosten ging! Nu vind ik normaal zelf alles uitzoeken heel erg leuk en veel 'echter', maar ik ging met anderen en die wilden wel het liefste via een reisorganisatie. In het begin was ik een beetje tegen en voelde me een domme toerist, maar uiteindelijk ben ik er echt zo blij mee en heeft het zeker iets toegevoegd aan de reis! We gingen namelijk met een organisatie gevestigd in Amman zelf, dus de mensen die ervoor werkten hadden allemaal vrienden door het land wonen en wisten de echte plekjes te vinden in plaats van alleen de toeristische gebieden die je vanuit een gidsje ook wel kan lezen. Ik raad zoiets dus wel echt aan, want de Arabische cultuur is echt zo ontzettend bijzonder, vooral in combinatie met de mooie natuur en de onwijze historie die schuilgaat achter Jordanie, en die heb ik nu dubbel en dwars meegekregen. Verder ging alles ontzettend makkelijk en brengen zij je zo van a naar b zijn ze nog gezellig ook en leer je zo allemaal locals kennen (als je daar zin in hebt althans) Iig echt veel plezier, you'll love it! De organisatie heet [verwijderd] btw, ze organiseren ook dagtrips, dus je kan ook als je daar al bent en de rest wel zelf wil regelen, ze daar benaderen! Insj'allah!
Laatst bijgewerkt door Erik op 03 aug 2012 15:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Reclame verwijderd

bolletjeom, (0 reizen, 12210 berichten)
05 aug 2012 08:00
ik ben een aantal jaar geleden georganiseerd gegaan. Puur omdat dat toen voor mij even handiger was en beter uit kwam. Pracht land!!! En volgens mij ook probleemloos zelfstandig te bereizen. Mijn verslag vind je op www.bolletjeom.nl

henkbos, (0 reizen, 3 berichten)
06 aug 2012 22:16
Geef maar een belletje als je hier bent of stuur PM. Heb mijn eigen 4x4 en cross het hele land over.
Ik doe dit NIET commercieel, maar als onze plannen samenvallen, waarom niet?

Reisfreaks, (0 reizen, 148 berichten)
05 apr 2013 19:51
Hoi Sam :)
Vorig jaar Juni zijn we in Jordanië geweest. ^O^
Wij huurden een auto voor 2 weken. Ideaal !
Het was een geweldige vakantie, echt eentje om nooit meer te vergeten!
Onze foto's en het reisverslag staat op http://www.reisfreaks.com

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Israël, Jordanië en Egypte