Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Controle visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
lindsayc, (0 reizen, 15 berichten)
01 apr 2012 15:31
Hallo

een tijdje geleden heb ik een toeristenvisum aangevraagd om door Australië te trekken
ik ben van plan om 5 maanden te blijven heb nu de goedkeuring gekregen nu twijfel ik of ze me maar de toestemming hebben gegeven voor 3 maanden. hoe moet ik dit oplossen want wil 5 en geen 3 maanden blijven. wie kan me hier bij helpen

greetz lindsay

Moira, (0 reizen, 1001 berichten)
01 apr 2012 21:11
Hoi,

Als het goed is heb je een email gehad waarin staat hoe lang je hebt gekregen.
Wat je zou kunnen doen is naar Nieuw Zeeland gaan en weer terug of kijken of je het alsnog kunt wijzigen naar 6 maanden. Weet wel dat je als je een toeristenvisum hebt dat je een bewijs hebt dat je het land weer binnen die termijn gaat verlaten. Dit word gescheckt al voordat je het vliegtuig instapt naar Australie.

gr van Moira

Kims, (0 reizen, 996 berichten)
02 apr 2012 02:46
Hi,

Een normaal toeristenvisum is voor 3 maanden. Je kunt ook voor 6 maanden of 1 jaar aanvragen, maar dat is een iets andere procedure. Kijk inderdaad op je visum om te zien voor hoe lang die is. Als hij voor 3 maanden is, vraag dan die voor 6 maanden aan dan hoef je het land niet uit. Als je langer in het land blijft dan de tijd die voor het visum staat, kom je in de problemen als je het land uitgaat.

Voor info zie: http://www.immi.gov.au/e_visa/e676.htm

Succes ermee.

02 apr 2012 18:59
hey
merci al voor de reacties maar ik ben van plan om effectief 5 maanden in Australië te blijven en niet naar nieuw Zeeland. kan ik ook gewoon een nieuw visum aanvragen en hoe kan ik mijn eerste visum wissen of vervalt dit als ik mijn tweede visum aanvraag?
hopelijk is er iemand die mij kan helpen

greetz lindsay

02 apr 2012 20:06
hey

dit staat er op de goedkeuring
the subclass 676 tourist visa allows the visa holder to travel to australia on more than 1 occasion until 25 march 2013
the visa holder is permitted to remain in australia, after each entry, for a period of 3 months

betekent dit nu dat ik gewoon een half jaar kan blijven of moet ik mn visum aanpassen

Moira, (0 reizen, 1001 berichten)
02 apr 2012 22:46
Dit betekend inderdaad dat je er nu na 3 maanden weer uit moet en dan weer terug kunt reizen. Dus je zult contact op moeten nemen met Immigration Australia om het visum te laten vervallen en opnieuw een toeristenvisum 6 maanden aan te vragen. Dat je niet naar Nieuw Zeeland wilt snap ik natuurlijk maar je hebt op dit moment geen keus als je met dit visum in gaat reizen.

gr van Moira

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Australië