Beste snorkelplekken ter wereld...

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Liza!, (0 reizen, 124 berichten)
26 aug 2010 12:43
Hee,
ik vraag me af wat de beste snorkelplekken ter wereld zijn...
Zelf vond ik Bali blue lagoon bij padang baai helemaal te gek...vraag me dus af of er nog betere plekken zijn zoals australie of maleisie of zo? Of dat ik eigenlijk al op de top 1 was.....
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes Liza

jaydee, (0 reizen, 932 berichten)
26 aug 2010 12:45
bussloo *)

Erik, (0 reizen, 8985 berichten)
26 aug 2010 12:50
Op Fritsroy island (Australië) heb ik ook heel mooi gesnorkeld. Schildpadden vissen en koraal kwam je dan regelmatig tegen.

RVE, (0 reizen, 128 berichten)
26 aug 2010 14:02
Belize! Caye Caulker. Pijlstaartroggen, reuzeschildpadden, nurse sharks, kleurige vissen, koraal en manatees: Je komt van alles tegen en het zicht is vaak heel goed.

ketting, (0 reizen, 284 berichten)
26 aug 2010 15:18
Ik heb zelf gedoken bij Bali, GBR en de Antillen. Heb niet echt een faforiet. Het ligt er maar net aan wat je onder water tegenkomt. Zou graag nog een keer schildpadden zien.

zaratoestra, (0 reizen, 1070 berichten)
26 aug 2010 18:28
Ik heb enkel nog maar gesnorkeld op Thailand en rond Gili Trawangan

In Thailand (phi phi) vond ik de koraal mooier en toch ook wel super mooie vissen gezien.
In Indonesie heb ik het geluk gehad om een kwartiertje mee te mogen zwemmen met een schildpad.

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
26 aug 2010 20:10
vond de blue lagoon bij Padangbai niet zo bijzonder. Dus met mijn lijstje kan je aan de slag 8-)

Hier mijn top 5 in redelijk willekeurige volgorde:
1 Sipandan, Borneo. Geweldig!!!! diepzee spul op snorkel niveau. Dreef naast een enorme "wolk" grote jackfish waar een tonijn op inhakte!! bizar om naast zo'n muur van vis te zwemmen. Verder veel schildpadden daar.
2 Komodo en Flores. Prachtig koraal enzo. Geloof niet dat ik ooit zoveel verscheidenheid heb gezien
3 Mozambique, Snorkelen met walvishaaien
4 Belize, Snorkelen met nursesharks en enorme roggen.
5.Perhentian Islands, Maleisie. Veel verscheidenheid en vooral ook schildpadden en reefsharks

27 aug 2010 00:02
ik lees wel een hoop haaien..... die vind ik persoonlijk een beetje eng :? :@
Schildpadden lijken me geweldig!
Als ik ooit in die landen kom, zal ik de tips zeker opvolgen!
thnx

ketting, (0 reizen, 284 berichten)
27 aug 2010 13:00
Er zijn ook kleine haaien:)

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
27 aug 2010 20:42
Walvishaaien zijn GEWELDIG!! en die heten walvis omdat ze héél groot zijn en geen tandjes hebben en net als sommige walvissen plankton scheppen met hun grote bek.
Niets om bang voor te zijn.
nursesharks / zusterhaaien. Die kunnen zich hoogstens aan je vast zuigen want ook die doen niets met tandjes.
Reefsharks zijn kleine haaien die bij koraalriffen hangen. Moet je al erg veel geluk voor hebben om die te zien en die willen maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk bij je weg.

28 aug 2010 20:14
Zolang ze niet bijten vind ik ze denk ik wel leuk :)

Reisfreaks, (0 reizen, 153 berichten)
29 aug 2010 21:57
We hebben wel eens gesnorkeld in de rode zee bij Sharm El Sheikh, Egypte. Ontzettend mooi! Ook rond verschillende Thaise eilanden (Koh Phi Phi, Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui en Phuket) gesnorkeld maar dit kon niet tippen aan de onderwater tuin van Sharm El Sheikh.

Zonbog, (0 reizen, 3 berichten)
30 sep 2012 00:40
Ik vind de Rode Zee geweldig. Heb daar heel wat plaatsen bezocht om te snorkelen en vond het mooist in Marsa Alam en Dahab.
Sipedan is zeker ook de moeite, alhoewel het voor snorkelaars bijna niet meer mogelijk is daar heen te gaan. De duikers krijgen voorrang.
In Bali vond ik het koraal in Menjangan erg mooi en het is ook schitterend bij Nusa Pineda.

paulcatteeuw, (0 reizen, 1 berichten)
30 sep 2012 11:00
De allerbeste snorkelplaats ter wereld: Manado op Noord-Sulawesi in Indonesië. Al de rest doest slechts mee voor een goeie tweede.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Algemeen