Bedbugs in ZO Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
traveler, (0 reizen, 8 berichten)
06 okt 2010 10:48
Hallo allemaal,

Ik heb wat verhalen gelezen over bed bugs in hostels in ZO Azië die je 's nachts zouden steken.
Komen deze ook daadwerkelijk zo veel voor? en valt er wat tegen te doen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hier mee!

Alvast bedankt.

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
06 okt 2010 11:05
ik heb ze 1 keer gezien. En ik heb heeeeeel wat nachten in azie verbleven. verwaarloosbaar klein risico als je het mij zou vragen.

JKittikonti, (0 reizen, 4 berichten)
06 okt 2010 11:19
Met een lakenzak is de kans wellicht (nog) kleiner.
Vind ze zowiezo wel prettig

Robin, (0 reizen, 232 berichten)
14 okt 2010 15:21
Mijn ervaring is dat ze op wonderbaarlijke wijze Kuala Lumpur gevonden hebben, terwijl Maleisie een relatief schoon land is. Het is daar wel een probleem in hostels en ik heb er zelf daar ook ervaring mee. Verder in Azie geen problemen gehad met bedbugs.

jopie, (0 reizen, 9 berichten)
14 okt 2010 19:25
heel veel nachtjes in azie geslapen in schone en minder schone hostels maar geen bedbug gezien!

Margot Bendijk, ( reizen, berichten)
15 okt 2010 11:10
Vele nachten in ZO Azie geslapen, nooit last gehad. In 1 hostel in Luang Prabang, Laos ben ik de monstertjes vrees ik tegen het lijf gelopen. Consequentie: intens jeukende, rode bulten op mijn enkels die telkens opnieuw open gingen en een aantal weken bleven zitten.

Wat kun je eraan doen? Een lakenzak zal je vrees ik niet veel helpen. Ik had zelf een netjes gekocht bij Beversport. Dat is geimpregneerd en leg je over je matras heen. Hier zou je de beestjes door tegen kunnen houden. Ben de naam ervan kwijt, maar het ziet eruit als een klamboe een heet geloof ik bed bug hoes oid. Fabrikant = Care Plus (maakt oa Deet sprays). Maar je raad 'm al...maanden meegesleept en nooit gebruikt :)

Ik sluit me aan bij de anderen...risico is verwaarloosbaar!

Veel plezier!

zaratoestra, (0 reizen, 1070 berichten)
15 okt 2010 12:34
Nooit last van gehad.

TRB, (0 reizen, 132 berichten)
17 okt 2010 17:33
Ik heb er ook nooit last van gehad eigenlijk, maar ik wil je dit filmpje over bedbugs niet onthouden!
http://www.youtube.com/watch?v=WfKCcSPCOQo

Vikken, (0 reizen, 193 berichten)
19 okt 2010 01:04
Nooit gehad. Wel eens een mierennest onder de matras. Wilden de klamboe eronder stoppen en in no time zat die vol met honderden mieren. Ook niet echt gezellig. Dat was op Don Det.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië