Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Backpacken Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
DaphneEline, (0 reizen, 1 berichten)
08 jun 2010 12:14
Ik ga binnenkort met vier reisgenootjes backpacken door Europa. we gaan naar de steden:
- Wenen
- Praag
- Budapest
- Venetië
- Nice
- Parijs

we hebben hier en daar wat hostels geboekt en alle treinreizen vastgelegd. ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor restaurantjes, bezienswaardigeheden of andere dingen die we echt moeten zien/doen.
We zijn allemaal 18 jaar, en in voor aparte dingen, dingen uitproberen, cultuur van het land leren kennen en vooral de stad leren kennen buiten de grootschalige toeristische activiteiten en bezienswaardigheden. (we zijn dus niet echt kuddedieren).
Als je tips hebt voor een of meer van deze steden, laat alsjeblieft een reactie achter!
alvast bedankt!!

glenvbas, (0 reizen, 7 berichten)
09 jun 2010 11:55
Een nogal vreemde combinatie als je het aan mij vraagt Praag, Parijs, Venetië, ik zou ofwel de ene ofwel de andere kant van Europa bezoeken, of het moet zijn dat ik wel een jaartje de tijd heb.
Anders bezoek je het vaak in een rush, en tegen dat je op je laatste bestemming bent weet je bijna niets meer van je eerst of het moet zijn dat je de foto's herbekijkt.

Maar zoals je wilt.
Qua plaatsen denk ik dat er andere mensen beter zijn daarin, ik zou zeggen koop een goede reisgids, capitool en trotter bekoren mij nogal.

angelienaakhos, (0 reizen, 1 berichten)
21 sep 2011 12:41
Europa is een prachtige plek en ik ben ook naar uit .. Deze keer zal ik doen solo reizen .. Ik vroeg me af om te weten is deze plek veilig is voor de vrouwen om alleen te reizen? Heb je tips met betrekking tot het waar kan me helpen tijdens het reizen .
Laatst bijgewerkt door Erik op 21 sep 2011 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Reclame links verwijderd

Reismeis, (0 reizen, 2626 berichten)
27 sep 2011 18:22
Van jouw lijstje ben ik (helaas!) alleen in Praag en Wenen geweest. Ik ben maar liefst vier keer in Praag geweest, het is en blijft een schitterende stad. Je kunt er voor kiezen om de metro te nemen, maar om daar gewoon lekker rond te lopen is al fantastisch. Wel duur, maar ach.. De stad met al zijn prachtige bezienswaardigheden maakt dat helemaal goed! Ik zou in Praag toch wél alle toeristische dingen doen. Vergeet de Karelsbrug niet: Straatmuzikanten, kunstenaars, prachtig uitzicht over de rivier en de burcht. Trouwens, als je naar de burcht gaat, neem dan de trap! Ook is het Joods kerkhof erg indrukwekkend, maar de entree is behoorlijk prijzig geworden. Lekker eten kun je overal, maar iets verder buiten het centrum is het allemaal wat voordeliger. Als je een uitstapje kunt maken, kijk eens in Kutna Hora. Daar staat een kleine kerk waarvan het interieur gemaakt is van menselijke botten. Weer eens wat anders..
In Wenen kun je ook heerlijk rondwandelen, lekker de sfeer opsnuiven. Kathedralen, paleizen en andere gebouwen bekijken. Door de prachtige tuinen wandelen. Ik vond de draaimolen gemaakt van bouwketen erg grappig. Heb je geluk en zijn de paardjes aanwezig, neem dan een kijkje bij de Spaanse rijschool.
Mijn broertje en zusje zijn in Venetië geweest, ze zeggen beide dat je dat na één dag wel hebt gezien.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Europa