backpacken europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
martin92, (0 reizen, 6 berichten)
23 mei 2010 16:13
hallo,

ik ben Martin de Jong uit lekkerkerk ik weel 2 a 3 weken gaan backpacken in de zomervakantie ben 18 jaar en ga samen met een vriend van 17 jaar we zijn avonturiers en willen gaan backpacken in een bergachtig gebied ons budget ligt zo rond de 500,- euro per week wij willen wat zien van de natuur en hebben niet veel interesse in cultuur en stadjes wij willen wild slapen en af en toe op een camping om te douche en een keer lekker te eten we willen voornamelijk reizen met bus en trein. heeft iemand tips en verhalen die ze beleeft hebben is dat van harte welkom

alvast bedankt voor jullie reactie

martin

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
24 mei 2010 09:51
wildkamperen mag uitsluitend en alleen (volgens bepaalde voorwaarden) in Zweden en Noorwegen.
Denk nu niet, ach, we doen het gewoon. Het is iets dat in een hoop landen als zeer irritant word beschouwd en waar stevig op gecontroleerd en beboet wordt. Beetje zonde van je budget. Je moet wel heel ver van de bewoonde wereld slapen om er mee weg te komen. In de zomer struikel je vrijwel in ieder berggebied in midden en zuid Europa over andere avonturiers.
Welke landen hadden jullie in gedachte?

24 mei 2010 15:08
misschien Noorwegen anders willen we gaan voor zuid Frankrijk, Duitsland of Tsjechië in die buurt. en weet je misschien wat de wetten zijn in die landen over backpacken en wildkamperen

mvg

martin en koen

24 mei 2010 15:11
wildkamperen mag uitsluitend en alleen (volgens bepaalde voorwaarden) in Zweden en Noorwegen.

dus...............

Zeker in Frankrijk kan je rekenen op zeer veel controlle en geen begrip! Ik heb in Frankrijk gewerkt in een relatief rustig gebied en dan nogis het loei en loei druk. Er zijn heel veel (nederlanders) die hopen weg te komen met gratis ergens gaan staan met hun campertje of hun tent op te gooien. Dat kunnen ze echt niet waarderen.
Kijk anders eens bij couchsurfen. kan je bij mensen blijven logeren.

24 mei 2010 15:33
bij couchsurfen moet je ook mensen bij jou laten slapen en dat is helaas niet mogelijk. maar het is ook vaak in de steden maar wij willen gaan voor midden in de natuur

mvg martin

24 mei 2010 20:39
midden in de natuur word wel een beetje lastig met trein en bus. Al over gedacht om je fiets mee te nemen?

Jenny, (0 reizen, 6009 berichten)
24 mei 2010 22:29
In nationale parken in Engeland en Schotland heb je leuke (primitieve) campings in de natuur, welke redelijk met bussen te bereiken zijn. Maar GB is nu niet bepaald een goedkope vakantiebestemming.....

24 mei 2010 23:15
bolletjeom schreef:midden in de natuur word wel een beetje lastig met trein en bus. Al over gedacht om je fiets mee te nemen?

ja maar ik ben een echte loper en een fiets zie ik als een belemmering mijn bedoeling is meer om wild te kamperen en voor jezelf zorgen ik ben niet echt van plan om 30 kilometer per dag te lopen maar gewoon iets van 10 kilometer. en ik vind het gaaf een steile berg te beklimmen

24 mei 2010 23:19
Jenny schreef:In nationale parken in Engeland en Schotland heb je leuke (primitieve) campings in de natuur, welke redelijk met bussen te bereiken zijn. Maar GB is nu niet bepaald een goedkope vakantiebestemming.....

idd wat jij zegt is een goed idee dat is wel een goed idee alleen jammer dat het dan weer relatief duur is.

Jenny, (0 reizen, 6009 berichten)
25 mei 2010 07:16
Als je zelf kookt en een beetje slim je inkopen doet, is eten en drinken niet veel duurder dan in NL. Treinen zijn echter heel duur in GB, al zijn kaartjes goedkoper wanneer je langere tijd vantevoren boekt. Ook zijn er lange afstandbussen en natuurlijk de normale bussen.

Ik heb een tijdje in Yorkshire gewoond, en in de omgeving van Leeds kun je prachtig en betaalbaar lopen. Ook het Lake District ten noorden van Manchester is prachtig, maar heel touristisch en duurder.

LovesStedentrips, (0 reizen, 193 berichten)
25 mei 2010 10:57
Als je van mooie natuur houdt kan ik je Noord-Spanje van harte aanbevelen! Bijvoorbeeld Baskenland, Cantabria en Picos de Europa. Je hebt daar diverse campingplekken, erg goedkoop. Vaak natuurcampings of primitieve campings. Vaak gelegen op hele mooie plekken. Zeker het overwegen waard, want Noord-Spanje is zeker qua eten, drinken en OV een stuk fijner voor je budget dan Noorwegen of Engeland (al is Engeland de laatste jaren wat meer richting NL niveau gekomen). Bovendien is Spanje erg goed te doen met OV, de bussen zijn goed, goedkoop én punctueel! (Kijk maar op Alsa.es).

Veel succes en plezier gewenst!

29 mei 2010 18:59
jah super bedankt ik vertelm jullie het verhaal als ik er ben geweest ik denk dat het noord-spanje word bedankt :) >:O

IrisJ, (0 reizen, 2 berichten)
29 jul 2011 17:14
Hai
beetje laat, maar toch even zeggen dat bivakkeren in frankrijk wel toegestaan is :)

hopelijk was het een toffe reis geworden!

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Europa