Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Australie - Fiji - Australie Visum?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Noddy89, (0 reizen, 6 berichten)
25 mei 2009 22:03
Hoewel ik nog niks heb geboekt, staat het vast dat ik in oktober naar Australie ga met een vriendin.
Mijn vriendin zei een tijdje geleden dat ze ook wel naar Fiji zou willen, en eerlijk gezegd vind ik dat wel een heel leuk idee. Ik heb naar reisverhalen gezocht, om te kijken hoe andere reizigers dit hebben aangepakt, en ik las dat sommige mensen vanuit Australie naar Fiji gaan, en dan weer terug. Dit vond ik wel een goed idee, en de prijzen van de retourtickets vallen me reuze mee.
Wat ik me nu afvraag: hoe moet ik dit dan regelen met mijn visum? Ik neem een working holiday visum. Is dat nog geldig als ik terugkom uit Fiji?

Wie kan mij helpen? Of is dit een stom idee en kan ik het beter anders aanpakken?

Moira, (0 reizen, 1001 berichten)
26 mei 2009 01:03
Hallo,

Een working holiday is multi entry wat betekend dat je zo vaak in en uit mag reizen binnen dat jaar dat ie geldig is.
Wij hebben zelf ook een working holiday en zijn 12 december 2008 erin gereisd en nu zijn we voor 3 maanden in Azie en reizen dan Australie weer in waar we nog tot 11 december 2009 mogen blijven.

gr van Moira

bolletjeom, (0 reizen, 12209 berichten)
26 mei 2009 10:03
Ik kan me niet herinneren dat ik voor Fiji iets bijzonders heb hoeven doen Qua visa. Volgens mij kreeg ik die gewoon toen ik binnen kwam.
Voor OZz heeft Moira al geantwoord.

Fiji is leuk maar..... het is niet heel goedkoop. je moet echt weten wat je wilt want je moet een bootticket kopen naar de verschillende eilandjes en daar moet je reserveringen hebben. Niet erg maar lees je alvast in voordat je daar aankomt. Let ook goed op of het hurricane seizoen is. Zorg dat je in dat geval aan het einde van je rondje eilanden nog wat tijd over hebt in Nadi. Als je dan door een storm niet op tijd de eilanden kunt verlaten heb je tenminste je vlucht niet gemist....hoewel bij eeb flinke storm de vluchten ook niet gaan en je alsnog vaak mee kan op de verzette vlucht

Patrick87, (0 reizen, 84 berichten)
26 mei 2009 12:00
Wat ik heb gehoord van Fiji is dat het vooral interessant is als je graag op het strand ligt. Er zijn daar wat van de mooiste stranden ter wereld. Als dat niet je ding is, zou er weinig te zien zijn.
Ik ga Fiji zelf dan ook overslaan.

bolletjeom, (0 reizen, 12209 berichten)
26 mei 2009 12:05
ik heb me stierlijk verveeld op Fiji
oa omdat ik niet zo'n strandenmens ben.
Ik was er ook alleen. daar worden de dagen niet korter van. Op het strand liggen hield ik maar een half uurtje vol omdat ik dan weer wegsmolt. Dan ging ik even snorkelen, even het zoute water afspoelen, stukje lezen en dan datzelfde rondje nog eens. Lekker voor een dag of 2 maar daarna word ik gek
De meeste overnachtingsplekjes organiseren wel activiteiten dus heb ik alles gedaan om de verveling de kop in te drukken. Een snorkeltochtje verder uit de kust. naar de kerk op zondag (ben niet gelovig maar wel leuk om te zien hoe de locals daar naar de kerk gaan), cursus armbandje vlechten van blad etc etc etc.

Op het grote eiland (even de naam kwijt en ik zit op mijn werk) verbleef ik in Nadi. Wel een grappig stadje. Ik heb toen met een andere reiziger een 4x4 gehuurd voor een dag om de binnenlanden te bekijken en met name Navala dat compleet traditioneel gebouwd was. Dit was de leukste dag van heel Fiji !
kijk maar eens op mijn site voor verhalen en foto's

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Australië